Ny veterantävling på klubben

Vi introducerar Djursholm Veteran Open som spelas veckan efter påsk (under påsklovet).

Anmäl dig här

Underbart är kort…

Ibland blir inte saker som man tänkt sig och för tränare Jonathan Kidanes del innebär det att han kommer lämna oss inom kort för att gå tillbaks till sin gamla klubb.

”Jag fick möjligheten att gå tillbaks till Smedslätten vilket jag nu gör.  Det har inte varit ett lätt beslut men tror ändå detta blir en bra lösning för båda parter. Jag har haft en bra dialog med Rickard Billing och jag kommer jobba på som vanligt mina sista veckor här på klubben. Jag tackar mina kollegor och framförallt alla elever som jag haft nöjet att träna och lära känna dessa månader.” Jonathan avslutar sin tjänst direkt efter påskhelgen.

Vi önskar Jonathan lycka till på sin fortsatta resa med Smedslätten och tackar för hans tid med oss!

Vi som klubb får nu kraftsamla för att organisera oss på bästa sätt på kort sikt fram till sommaren. Vi har även arbete framför oss för att skapa en ännu bättre plattform för våra yngsta spelare i grundskolan samtidigt som våra främsta tävlingsjuniorer kräver en hel del resurser för att kunna fortsätta sina seriösa satsningar. Vi räknar dock med att kunna presentera våra planer för framtiden inom kort!

Träna upp ditt matchspel

På torsdagar kl. 12:00 erbjuder vi matchspel i singel på 4 banor.  En DJTK-coach finns på plats för att komma med tips för att utveckla ditt matchspel.

Boka din plats på MATCHi under aktiviteter.

Härmed kallas till årsmöte i Djursholms Tennisklubb onsdagen den 20 mars kl. 19:00 i klubbrummet. Observera att medlemmar som vill ha en fråga behandlad på årsmötet måste meddela klubben detta senast 10 mars genom att mejla till peter.hjort@djtk.nu.

Efter mötet bjuds det på kaffe & smörgås i bistron.

Välkommen!

Styrelsen DJTK

Föredragningslista

Resultat- och balansräkning i sammandrag

Årsredovisning klubben

Revisionsberättelse klubben

Årsredovisning bolaget

Revisionsberättelse bolaget

SO TOUR PÅ SPORTLOVET HOS OSS PÅ DJTK

Under måndagen och tisdagen spelades SO Tour hos oss på DJTK. Det bjöds på mycket bra spel och glada miner från samtliga deltagare!

SO-Tour Orange

SO TOUR GRÖN

50% rabatt på privatlektioner

Gäller både i padel och tennis, på utvalda tider med DJTK-tränare! Du hittar tiderna i MATCHi.

Vi erbjuder dessutom sportlovspris på banhyran, 250 kr/tim, gäller både tennis & padeltider!

EN AV TENNISKLUBBENS LEGENDARER HAR GÅTT UR TIDEN

Christina Edelstam avled hastigt den 6 februari.

Christina Edelstam var en av klubbens tongivande damer under lång tid. Tongivande i ordets verkliga betydelse, eftersom hon ofta uppträdde på klubbens fester med sångnummer i bästa Zarah Leanderstil.

Christina var medlem i klubbens styrelse under en tioårsperiod från 1976 och ansvarade då i huvudsak för tävlingskommittén.

Men vad mera är – Christina var också initiativtagare till, och den som startade Tennis-Bladet 1985/!986 och som startade som en ”medlemstidning” so gavs ut 2 gånger om året och förmedlade nyheter från klubben till dess medlemmar.  Det var också Christina som hittade på namnet på ”bladet”.

Christina är dessutom upphovskvinna till damtennisen på dagtid i Djursholm. Tennisbanorna stod delvis mycket tomma på dagtid i hallen och Christina, själv duktig och ivrig tennisspelare kom på att timmarna kunde fyllas av gruppspelande damer.

50 damer anmälde sig omedelbart när man gick ut och frågade.

”Damerna – klubbens ryggrad” utbrister Tennisbladet 1993. Damerna spelar mellan klockan 8 och 15 och fyller hallens alla banor i olika grupper beroende på spelskicklighet.

Den första tiden administrerade Christina all damtennis själv men när antalet spelare växte och det blev fler och fler grupper, fick hon hjälp med administrationen och att utveckla hela systemet.

Det är otvivelaktigt så att klubbens ekonomi räddades av det stora antalet damer som fyllde timmarna på dagtid. Man belade 155 timmar på dagarna av cirka 160 damer.

Vi kommer att sakna Christinas drivkraft och hennes personlighet.

–Ulf Bennetter

Stipendiater för året 2023

Under finaldagen på KM så delades det ut fyra stipendier. Två ur Olle Perssons minnesfond och två ur Gösta Johanssons minne, samtliga stipendiater erhåller 2500 kr vardera.

Grattis till

Olle Perssons minne

Viktor Schlawitz

Beatrice Feldreich

Gösta Johanssons minne

Ludwig Tolf

Lovisa Nylund

KM 2024 är över för denna gång!

Vi kan konstatera massor av bra tennis, härlig stämning på banorna och i hallen. 430 deltagare gör detta till ett av Sveriges största klubbmästerskap i tennis. Det är verkligen kul att så många väljer att ställa upp i vårt klubbmästerskap!  Grattis till samtliga deltagare och ett extra grattis till samtliga vinnare!

KM-VINNARE 2024

FS15-19         Lovisa Nylund

FD12              Isabelle Ceder/Philippa Freudmann

FD14              Leoni Henriks/Beatrice Feldreich

Klubben ser över sortimentet i bistron.

Bistron finns till för klubbens medlemmar och därför önskar vi svar från er vad som efterfrågas i sortimentsväg. Ju fler medlemmar som svarar, desto bättre underlag kan vi få för att tillgodose så många som möjligt!

Länk till enkäten hittar Du här