En samlingsplats för idrottsintresserade i alla åldrar

Se filmen om DJTK och vår verksamhet

Djursholms Tennisklubb har ca 2350 medlemmar och är därmed en av Sveriges största tennisklubbar sett till medlemsantalet. Vi har en stor aktiv tennisverksamhet där vi är väldigt måna om att kunna erbjuda bästa möjliga utveckling genom hela tennisresan upp till veteraner. Klubben har en stor juniorverksamhet med ca 400 aktiva juniorer i olika åldrar som spelar varje vecka. Vi har också en aktiv seniorverksamhet med över 300 veteraner som deltar kontinuerligt i klubbens aktiviteter såsom träning, matchspel och gruppspel. Utöver den schemalagda träningen för våra medlemmar vill vi vara en levande och aktiv klubb och erbjuder också en mängd extra aktiviteter i form av läger, klubbmatcher, utlandsresor samt klubbutbyten på både junior- och seniorsidan.

Utöver den tennisträning som dagligen bedrivs av klubbens kompetenta tränare på våra sex inomhusbanor är vi stolta över att även kunna erbjuda 3 fina padelbanor, café/bistroservice, gym, fysträning och osteopati inom hallens väggar.

Klubben har även två anrika utomhusbanor vid Djursholms Slott. Där bedriver klubben både tennisträning och lägerverksamhet under sommarmånaderna. Banorna är även öppna för strötidsbokning för våra medlemmar.

Vår strävan är att arbeta efter moderna arbetsmetoder, både på och utanför banan, då vi har en ambition att kunna erbjuda våra medlemmar en trevlig mötesplats med högklassig tennis, padel och service!

Välkommen till Djursholms Tennisklubb!